Thursday, October 1, 2009

.:: Jari Oh Jari ::.



Tempat Kejadian:
Fakulti Pengurusan Teknologi, Kampus Bandar UTHM

Masa/Tarikh:
11.30 pagi / 1 Oktober 2009

Pagi tadi aku n da geng nak gi ke kelas.. sebelum gi kelas tu aku singgah jap kat kedai fotostat utk memfotostat beberapa nota utk kawan2 ku (cpoo, liza,ateen, farah)..

Sementara menunggu proses memfotostat tersebut, liza dan ateen gerak dulu masuk ke kawasan kampus sbb liza nak jumpe dengan supervisor PSM nya.. so, tinggallah aku n cpoo je kat kedai tu..

Tak lame kendian, aku kluar dari kedai tu..menuju trus ke kelas.. tapi liza, ateen n farah masih ade kat bawah di kaki lima fakulti.. aku n cpoo senyap2 naik ke atas tanpa disedari oleh mereka bertiga.. mase nak nek tangga tu terdengar suara mereka bertiga dari bawah..

"eh..diorg (yam & cpoo) mane??"
pas aku dgr je suara diorg, aku trus ajak cpoo naik cepat2.. berlari sambil naik tangga..

tetibaaa....


PEK!!!~

huhuhu.. aku tersungkur... kedua belah lututku terkena bucu tangga.. jari kelingking (tangan) terpeleot sbb tyme aku nak jatuh tu aku cuba nak capai tiang tangga tu, tp apekan daya.. tiang tah ke mana, jari aku plak yg terseliuh.. perghh!! saket giler.. cpoo plak terkejut tgk aku jatuh..
dia x mampu buat pape..huhuhu..~

sluruh badan saket.. xmampu nak bangun mase tu.. aku dok menahan sakit yg amat sgt.. tp yg paling sakit, jari kelingking aku ni.. xtau cane dia leh terseliuh..

pastu tyme aku nak bgn, aku nampak tali enpon
aku putus.. T__T

uwaaaa!!~ dah la tali tu spupu aku yg bg.. bleyh plak putus..hukhukhuk.. sedih..sedih..

aku cari enpon aku balik.. fuh.. slamat x jatuh tros ke tingkat bawah..huhu.. dia statik je di sisi aku..hehehe..

aku bangun..then naik ke kelas.. tp tunggu punya tunggu dalam kelas tu, lecturer plak x dtg.. haish..~ hape lah..

sepanjang aku lam kelas, terasa jari ku berdenyut2.. pastu maken lame maken bengkak plak..

jariku yg mulanya nmpk halus kini semakin bulat.. membengkak.. biruu.. huhuhu..

aku letak ubat gamat.. usap sket2.. nak uwut, saket.. hehe.. pastu aku balut jari aku ngn kapas...

aku disarankan untuk berjumpe doktor..takut2 patah ke kan.. sbb aku rse jari aku ni dia terkebelakang mase aku nak jatuh tu..~


kawan2..doakan jari ku cepat pulih ye..

huhuhuhu.. nak menulis susah..~ taip boleh laa.. x efek sgt.. hehehehe..~


ni la keadaan jari aku sekarang..huhu~
.
.
.

lebam..bengkak.. haish..~
.
.
.

denyut2 sampai ke siku rasenye.. hukhukhuk~



2 comments:

  1. yam, cepat gi jumpa doktor, kalau dah kebas berdenyut, bengkak tak surut, something worng la tu...

    ReplyDelete
  2. ouh..yeke.. huhu.. nak gi klinik ler ni..~

    ReplyDelete