Friday, September 4, 2009

.:: Muhasabah Cinta ::.


wah..~ dah lame aku x mengupdate blog neyh..~ virus kemalasan dah menular dalam badan ku ini.. hahahah..
tp ada sumting yang membuat aku tergerak hati utk mengepos entry baru... hurm.. actually aku nak berkongsi 1 lagu nasyid indonesia yang aku dgr dari facebook (x update blog sbb gile ngn facebook je..hehe).. tu pun seorang sahabat aku ni (boyplen tu boleh dikire sahabat la kan..lalalaa) link kan lagu tu.. tajuknye


"MUHASABAH CINTA"



sangat suka dengan liriknyaa.. aku tinggalkan korang dengan lagu ni n lirik dia skali..supaya korang leh feel lagu nih.. hehe.. harap segala dugaan dan cabaran yg kite terima di atas muka bumi ini tidak mematahkan semangat utk terus berdiri.. ingatlah Allah dalam apa jua keadaan.. baik diwaktu senang atau susah.. (peringatan utk diri sendiri jugak nih..)


k..selamat beramal..dan renung-renungkan...






Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-MU

Tuhan baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu


Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu



No comments:

Post a Comment